De eerste dagen - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marga

25 Augustus 2015 | Spanje, Guardamar del Segura

Hola,

De tijd gaat hard, het is alweer dinsdag wat betekend dat de 5e dag hier alweer is aangebroken!.
Zaterdag de dag na aankomst hebben we een introductie gehad van het stagebureau met gewoon handige dingen om te weten. Toen we dat gehad hadden was het tijd voor siësta, van 2 tot 5 is het hier zo warm dat je beter niks kunt doen. We hebben dan ook heerlijk gezwommen in het zwembad in de achtertuin en vooral lekker gechilled. Toen het na 5en was hebben we besloten om met z'n allen (daarmee bedoel ik, mijn huisgenootjes en ik) naar het centrum van guardamar te gaan. Hier zijn we naar de Chinees geweest, ik had er nog nooit van gehoord maar een Chinees is een winkel vergelijkbaar met de Action waar je dus heel veel handige spullen kunt kopen voor weinig geld en deze winkels worden altijd gerund door Chinezen vandaar dat ze de Chinees heten. Ik vond het zelf best grappig en deze winkels zijn erg handig hier. Ze verkopen er echt van alles! Toen we daar geweest waren, zijn we doorgelopen naar het strand. Hier hebben we even genoten van het uitzicht en ik heb een heerlijke sangria gedronken op het terrasje aan de boulevard. Daarna zijn we heerlijk tapas gaan eten bij een erg leuk zaakje. Ze brachten dienbladen met tapas rond en bij elke ronde kan je dan zelf uitkiezen welke tapas jij graag wilt eten en je betaald dan per bordje. Een huisgenootje zat midden in een verhaal tijdens het tapas eten toen ze ineens zei: kijk daar poept/plast een kind op straat. Stond er dus een vader gewoon met kind midden in een drukke straat en liet dat kind gewoon op de grond plassen. de politie reed zelfs ook nog voorbij (en men zegt dat deze hier veel strenger zijn als in NL) maar deed gewoon niks. Nou ja zal wel normaal zijn. Na de heerlijke tapas hebben we een taxi terug naar huis genomen. Uit eten gaan en taxi's en bussen zijn hier allemaal veel goedkoper dan in NL.

Zondag was een lekker rustig dagje waarop we alleen maar boodschappen hoefde te doen. Het water uit de kraan is hier ondrinkbaar zit namelijk erg veel chloor in, dus hebben we met een winkelwagentje even 24 liter water naar ons huisje gesleept. Het is ongeveer 20 minuten lopen naar de dichts bijzijnde supermarkt. wij met het winkelwagentje over de weg naar ons huis, ja ja ik denk dat het echte studenten leven zo langzamerhand wel is begonnen.

Maandag zijn we eerst naar Guardamar centrum geweest voor boodschappen voor de barbecue die we gisteravond gedaan hebben. Erg lang gelopen om een bank te zoeken om te pinnen, en als je dan zware boodschappen tassen hebt en het is ook nog eens 43 graden dan is dat best wel heftig. gelukkig overleefd. Toen om 2 uur kwam Angel onze Spaanse docent en hebben we 3 uur lang Spaans gehad. het is erg leuk om te leren maar ook best wel pittig. Ik hoop dat ik het allemaal snel een beetje oppak aangezien ze op mijn stageadres eigenlijk alleen maar Spaans spreken. Na de spaanse les heerlijk gezwommen en de barbecue voorbereid. We hebben samen met nog 2 andere studenten van een plaatsje hier vlakbij lekker gebarbecued en spelletjes gedaan. Erg gezellig allemaal!

Vandaag hebben we introductie op stage, best spannend aangezien ik geen idee heb hoe het daar allemaal gaat. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is en ik hou jullie op de hoogte!

nou dat was het wel weer voor nu, tot gauw

Adiós

Tags: stage, spanje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guardamar del Segura

Marga

Op 21 augustus 2015 vertrek ik voor een half jaar naar Spanje om daar stage te gaan lopen in een verpleeghuis. Via deze blog wil ik een reisdagboek gaan bij houden zodat andere mensen kunnen zien hoe het mij vergaat, en ik later terug kan lezen hoe mijn tijd was in Spanje!

Actief sinds 01 Aug. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3600

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Guardamar.

Landen bezocht: