aankomst in Spanje - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu aankomst in Spanje - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu

aankomst in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Marga

22 Augustus 2015 | Spanje, Guardamar del Segura

Hola

Gisteren was het dan eindelijk zover, het vertrek naar Spanje. Met maar een uurtje slaap zat ik om 2uur ’s nachts in de auto richting Schiphol, samen met mijn mama en papa. Na dik 2uur rijden kwamen we aan op Schiphol. Ik was de eerste van het groepje van Spanje, met de mensen met wie ik zou reizen en ook in 1 huis zou komen te wonen. We hebben dus nog een poosje gewacht op Schiphol. Het werd tijd om afscheid te nemen. Een dikke kus aan mijn ouders en toen op weg: bagage inchecken. Door de handbagage controle en toen boarden. Al met al ging het heel vlot en zaten we om half 7 in het vliegtuig. Om 5 voor 7 gingen we vliegen, en ook het vliegen ging sneller dan verwacht. Op ons ticket stond dat de reis 2uur en 40 minuten zou duren maar van de piloot kregen we te horen dat het maar 2uur en 15 minuten zou worden. dus toen stonden we al om half 10 met onze koffers op Alicante Spanje! We werden daar opgewacht door de mensen van het stagebureau. Bij dit stagebureau heb ik me aangesloten en zij regelen veel voor ons, van huisvesting tot aan stage begeleiding. Even gedag gezegd en toen onze spullen in de auto. We kwamen met nog meer studenten aan, en we moesten eerst naar Benidorm naar het politiebureau om daar een NIEnummer aan te vragen. Dit is een nummer die je nodig bent om in Spanje te werken of stage te lopen als je dit als buitenlander van plan bent en je langer dan 3 maand blijft. We zaten met z’n allen in de wachtruimte, maar we maakten met z’n allen te veel lawaai waardoor we een boze preek kregen van een Spaanse politieman. We verstonden er alleen niks van, maar door zijn houding werd al snel duidelijk wat hij bedoelde. Toen dit allemaal geregeld was gingen we onderweg. Alle studenten moesten afgezet worden in hun woonplaats bij hun nieuwe huis. Dit duurde nog al lang, want wij wonen als laatste op de route. Dus uiteindelijk waren we om 4uur in ons huis! Het is hier echt prachtig, de omgeving is heel erg mooi en we hebben gewoon een zwembad in onze tuin! Oké deze moeten we wel delen met alle andere bewoners van deze appartementen maar het zwembad is wel echt super chill. Ook is het erg warm hier, onderweg heb ik een temperatuur meter gezien die 38 graden aantikte. Lekker warm dus. Toen we in ons appartement aankwamen zijn we gelijk gaan zwemmen, waarna we boodschappen zijn gaan doen. De dag was erg lang en na een pizza in de oven, we hadden namelijk geen zin meer om te koken. Ben ik ook gaan douchen en slapen.

Vandaag krijgen we een uitgebreide introductie van de mensen van ons stagebureau en dan hebben we dinsdag introductie bij ons op Stage. Ik ben erg benieuwd wat ons dat brengen gaat. Verder starten we als het goed is ook volgende week met een spoedcursus Spaans. Allemaal nog leuke maar ook spannende dingen. Ik denk zeker dat ik het hier uithou tot 5 februari.
Adiós Amigos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guardamar del Segura

Marga

Op 21 augustus 2015 vertrek ik voor een half jaar naar Spanje om daar stage te gaan lopen in een verpleeghuis. Via deze blog wil ik een reisdagboek gaan bij houden zodat andere mensen kunnen zien hoe het mij vergaat, en ik later terug kan lezen hoe mijn tijd was in Spanje!

Actief sinds 01 Aug. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 3609

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Guardamar.

Landen bezocht: