Stukjes Nederland in Spanje - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu Stukjes Nederland in Spanje - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu

Stukjes Nederland in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Marga

01 Oktober 2015 | Spanje, Guardamar del Segura

Buenos Dias,

het is alweer even geleden dat ik een blog geschreven heb hier. Het leven gaat erg hard en is momenteel redelijk hetzelfde, veel naar stage, het huishouden, slapen, boodschappen doen. Wel is het grappig dat ik hier steeds meer ontdek hoeveel Nederlanders er hier eigenlijk zijn. met een busritje van 10 minuten ben je op een plek waar een Nederlandse winkel is en je allemaal lekkere dingen kunt kopen uit Nederland. zo hoef ik nu mijn lekkere Hollands ontbijtje (2 bruine boterhammen met hagelslag) niet meer te missen. Ook zit daar een café wat Petra's Café heet, het is dus een Nederlands cafe en je kan er allemaal Hollandse dingen krijgen. Zo heb ik daar laatst met een huisgenootje heerlijk een broodje kroket gegeten met een bord patat speciaal. Het zijn van die kleine dingen hier die het doen. Ook blijkt hier een Nederlandse kapper te zitten en daar heb ik gisteren een afspraak gemaakt. Super handig natuurlijk want ik zag het nog niet zitten om in het Spaans uit te leggen wat ik nou precies wil met mijn haar. Ook heb ik hier in Guardamar een Nederlandse kerk gevonden. Met allemaal super aardige mensen. Het is gewoon fijn om hier die kleine stukjes Nederland te hebben. Want ondanks dat ik redelijk gewend ben hier mis je thuis toch echt wel en dat zal ook wel zo blijven zolang ik hier zit.

Gelukkig hebben we nog steeds mooi weer en geniet ik daar dan ook volop van, wel merk je dat het hier ook steeds kouder word en steeds vroeger donker. Het is vandaag dan ook alweer 1 oktober en morgen ben ik hier al 6 week. Als ik het zo bekijk is het echt al heel erg lang en gaat de tijd echt super snel.

Op stage gaat het ook goed, gelukkig zijn ze erg positief over mij en gaat het werk steeds beter. Hele aardige collega's en ook de Spaanse mentaliteit went. Het is leuk om te merken dat ondanks dat ik zo slecht Spaans spreek een beetje een band op begin te bouwen met de bewoners.

Nou dat was het voor nu wel weer even!

Hasta Luego

Tags: Nederland, Stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guardamar del Segura

Marga

Op 21 augustus 2015 vertrek ik voor een half jaar naar Spanje om daar stage te gaan lopen in een verpleeghuis. Via deze blog wil ik een reisdagboek gaan bij houden zodat andere mensen kunnen zien hoe het mij vergaat, en ik later terug kan lezen hoe mijn tijd was in Spanje!

Actief sinds 01 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1361
Totaal aantal bezoekers 3557

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Guardamar.

Landen bezocht: