Tijd gaat snel - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu Tijd gaat snel - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Marga - WaarBenJij.nu

Tijd gaat snel

Blijf op de hoogte en volg Marga

30 Augustus 2015 | Spanje, Guardamar del Segura

Hola

Het is alweer dag 9 na aankomst, de tijd gaat echt hard hier. Het is ook raar te beseffen dat ik hier al weer meer dan een week zit en dat er nog vele weken gaan komen. Het wennen gaat al aardig maar nog steeds is het erg warm hier.

De afgelopen dagen hebben we nog veel leuke dingen gedaan. Zo heb ik elke dag 3 uur Spaanse les gevolgd en gisteren mijn Spaanse diploma voor beginners gehaald. Het is erg leuk dat ik nu al een paar zinnetjes kan zeggen in het Spaans, het gaat nog niet snel en ik weet nog lang niet alles maar hopelijk ga ik in de komende weken nog veel en snel bij leren.

Dinsdag hadden we introductie op stage, we hadden introductie bij de man die de manager is van deze locatie in Guardamar. Hij was echt heel aardig maar sprak echt heeeel snel Spaans. Daar begreep ik dus echt helemaal niks van. Gelukkig was er iemand mee van het stagebureau en zij spreekt echt vloeiend Spaans dus ging ze alles voor ons vertalen. Ik moet steeds 4 dagen werken 2 dagen vrij 4 dagen werken enz. Ik begin de komende week met mijn 2 dagen vrij dus hoef ik pas woensdag te beginnen op stage. De verdeling hier in zorg is anders als in Nederland, Ik ga meelopen met een verpleegkundige en die wassen niet, die doen alleen maar verpleegtechnische handelingen. Ook spreken de mensen hier bijna geen Engels dus dat gaat nog leuk worden. Maar met handen en voeten kom je ook erg ver.

gisteren zijn we naar Alicante geweest (een stadje dik halfuur hier vandaan) om werkkleding te kopen voor in de zorginstelling (dit moet jezelf aanschaffen) blijkt de winkel al om half 2 smiddags dicht te zijn en wij waren er natuurlijk veel later.. dus helaas. Dinsdag gaan we een nieuwe poging wagen om als nog kleding te kopen om in te werken.

Het is erg leuk hier en de omgeving is echt hartstikke mooi. toch is het nog steeds wel erg wennen.

Nou dat was het wel weer even voor nu, woensdag of donderdag zal ik een blogje plaatsen over mijn eerste werkdag(en) en hoe dat was!

Hasta Luego

  • 22 Juni 2017 - 08:38

    Irma Kurpershoek:

    Hoi Marga,

    Ik lees dit oude berichtje van je. Je zegt dat je spaanse les hebt gehad in Guardamar. Kun je me vertellen waar? Ik ga namelijk in september naar Guardamar verhuizen en ben op zoek naar Spaanse les...

    Ik hoop dat je dit bericht nog leest.

    Groetjes,
    Irma kurpershoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guardamar del Segura

Marga

Op 21 augustus 2015 vertrek ik voor een half jaar naar Spanje om daar stage te gaan lopen in een verpleeghuis. Via deze blog wil ik een reisdagboek gaan bij houden zodat andere mensen kunnen zien hoe het mij vergaat, en ik later terug kan lezen hoe mijn tijd was in Spanje!

Actief sinds 01 Aug. 2015
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 3561

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 05 Februari 2016

Stage in Guardamar.

Landen bezocht: